zondag 4 maart 2012

Blog over mijn Voliere.

Hallo allemaal,

Dit is mijn allereerste blog (reacties en tips zijn hier altijd welkom).
Deze site gaat over mijn voliere die ik sinds 1 jaar heb.


Mijn Voliere
Mijn Voliere

Mijn voliere is niet erg groot, 1m bij 1m bij 2m (LxBxH).
Het heeft een schuin dak met doorzichtige golfplaten.
Twee wanden zijn van helemaal dicht door hout en twee zijdes zijn open met (12mm) gaas.
Op de bodem ligt niks dus daar groeit gewoon gras.
In de wintermaanden gaan er twee grote plexiglas platen op het bovenste gedeelte van de voliere,
tegen de kou en de wind.


De Bewoners.
Voordat ik vertel welke bewoners erin leven zal ik eerst vertellen waarom ik de voliere heb gebouwd.
Ik heb 2 jaar lang twee grasparkieten in een klein kooitje gehad.
Na 2 jaar kregen mijn grasparkieten ruzie en ik dacht dat het kwam omdat ze z'n kleine leefruimte hadden.
Daarom ben ik die zomer begonnen met het bouwen van een volieretje.
Dus mijn bewoners van de voliere zijn twee grasparkieten (een koppeltje).
Even een fotootje van mijn grasparkieten.
Mijn grasparkieten, (V.L.N.R. Phillip en Pako).
Ik vond de voliere erg leeg dus heb ik als een paar vriendjes voor de grasparkieten, drie kwartels erbij gekocht.
Natuurlijk heb ik ook nog even twee fotootjes van mijn kwartels.
De grijze is het vrouwtje en de witte het mannetje.
Het bruine vrouwtje bij haar huisje (ze hebben twee huisjes).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten